تبلیغات
مهندسی حفاری نفت و گاز - کتابچه راهنمای راندن جداری 5/8-9
 
درباره وبلاگ


بی تردید صنعت حفاری هیجان انگیزترین و پرمخاطره ترین بخش از داستان پرفراز و نشیب نفت است . برای هر فردی که در این صنعت وارد شده دارا بودن آمیزه ای از دانشهای گوناگون، تجربه و مدیریت ضروریست .
این وبلاگ که از سال 1389 آغاز به کار کرده گام کوچکیست در جهت اعتلای کارشناسان ، دانشجویان و دست اندرکاران این بخش مهم از صنعت و اقتصاد کشور.



لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق ایمیل یا ارسال نظر در وبلاگ به مدیریت منتقل فرمایید .


لوگوی وبلاگ : نمایی از تنگ سروک در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.


منصور کریمیان ، مهندس ناظر عملیات حفاری ، معاونت فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
شماره تماس جهت هرگونه راهنمایی : 09127619949


مدیر وبلاگ : منصور كریمیان
نویسندگان
نظرسنجی
وبلاگ سروک چه میزان از نیازهای علمی-عملیاتی شما را فراهم کرده است؟






آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
مهندسی حفاری نفت و گاز
تلاشی برای ارتقای علمی و عملی صنعت حفاری نفت و گاز
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
جداری 5/8-9 یکی از پیچیده ترین و طاقت فرساترین عملیاتهایی است که در طول حفاری یک چاه نرمال در مناطق نفتخیز جنوب انجام می شود . مهمترین کاربرد این جداری پوشاندن لایه های پرفشار گچساران 4 و 5 می باشد. عمق زیاد تا بیش از 3500 متر و وجود حفره باز بسیار زیاد تا 2500 متر ، حجم زیاد دوغاب سیمان، وزن بالای گل تا 160pcf و دیگر مسائل باعث پیچیده شدن حفاری حفره ی 1/4-12 و راندن جداری 5/8-9 می شود . اشراف کامل به نکات، مسائل و مشکلات احتمالی و وجود مدیریت صحیح و ایجاد هماهنگی بین گروههای مختلف در محل پروژه برای مهندس ناظر لازم و ضروری است .
هماهنگی گروههای راندن جداری (آچار کیسینگ) ، سیمانکاری (در برخی اوقات تا 30 نفر) ، گروه نصب تاج چاه (wellhead crew) را باید به پرسنل سکو و گروه سیالات حفاری اضافه کرد .
 انتخاب شاخه هایی که باید رانده شود (space out) ، محاسبات وزن جداری، محاسبات حجم سیمان، بررسی شرایط چاه از نظر وجود جریان یا هرزروی و نبود تنگی چاه از مسائل مهمیست که قبل از راندن باید به آنها توجه کرد .
مخلص کلام اینکه اهمیت بالای جداری 5/8-9 به دلایل ذکر شده تا حدیست که به جرات میتوان گفت مهمترین عملیات در طول حفاری یک چاه راندن این جداری میباشد .
آقای مهندس پیمان امیری که در حال حاضر به عنوان مدیریت منطقه 5 در عملیات معاونت فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حال کار است و از بهترین همکاران اینجانب میباشد در کتابچه ی پیش رو به نکات ارزنده ای از این عملیات اشاره کرده اند .


برای دانلود این کتابچه اینجا کلیک کنید .





نوع مطلب : جزوات آموزشی و عملیاتی، لوله های جداری , آستری , عملیات سیمانکاری، سیالات حفاری، حفره های اصلی در جنوب غرب ایران، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


سه شنبه 13 تیر 1396 11:09 قبل از ظهر
You could certainly see your skills within the paintings you write.
The arena hopes for more passionate writers like you who are not afraid
to mention how they believe. All the time go after your heart.
سه شنبه 6 تیر 1396 08:22 قبل از ظهر
You could definitely see your expertise in the article
you write. The sector hopes for even more passionate
writers such as you who are not afraid to mention how they
believe. At all times go after your heart.
دوشنبه 28 فروردین 1396 09:47 قبل از ظهر
Inspiring quest there. What occurred after? Thanks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر