تبلیغات
مهندسی حفاری نفت و گاز - مبانی آشنایی با گرداننده فوقانی TOP DRIVE
 
درباره وبلاگ


بی تردید صنعت حفاری هیجان انگیزترین و پرمخاطره ترین بخش از داستان پرفراز و نشیب نفت است . برای هر فردی که در این صنعت وارد شده دارا بودن آمیزه ای از دانشهای گوناگون، تجربه و مدیریت ضروریست .
این وبلاگ که از سال 1389 آغاز به کار کرده گام کوچکیست در جهت اعتلای کارشناسان ، دانشجویان و دست اندرکاران این بخش مهم از صنعت و اقتصاد کشور.



لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق ایمیل یا ارسال نظر در وبلاگ به مدیریت منتقل فرمایید .


لوگوی وبلاگ : نمایی از تنگ سروک در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.


منصور کریمیان ، مهندس ناظر عملیات حفاری ، معاونت فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
شماره تماس جهت هرگونه راهنمایی : 09127619949


مدیر وبلاگ : منصور كریمیان
نویسندگان
نظرسنجی
وبلاگ سروک چه میزان از نیازهای علمی-عملیاتی شما را فراهم کرده است؟






آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
مهندسی حفاری نفت و گاز
تلاشی برای ارتقای علمی و عملی صنعت حفاری نفت و گاز
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

 

تكنولوژی TOPDRIVE چیست ؟

یك TOP DRIVE  ، یك موتور هیدرولیكی یا الكتریكی است كه در دكل از دستگاه حفاری آویزان شده است و رشته حفاری و مته رای چرخاند و در فرآیند حقیقی چاه به كار می رود .

استفاده از TOP DRIVE   احتیاج به حذف KELLY  قدیمی و میز دوار به همراه كاهش كار سخت با دست كاهش  و به مخاطره افتادن پیوسته و مداوم آن كه در روش سنتی وجود داشت می شود .

برای حفاری پیمانكارها و سازنده ، استفاده از تكنولوژی TOP DRIVE برای افزایش بهره دهی عملیات خیلی موثر است .

TOP DRIVE  

جمع و جور سبك است

در كمتر از 24 ساعت مونتاژ می شود



برای مقایسه با یك سیستم حفاری قدیمی با KELLY و هرزگرد و میز دوار و غیره ، حفاری ایستاده با حفاری به صورت تندو سبك به همراه ایمنی بیشتر كاركنان است . و ماشین وزن تمام رشته و عملیات بالا بری نرمال در حالیكه  به قرقره متحرك متصل شده است حمایت می كند .

جریان گل را به درستی با هرزگرد كامل و چرخش رشته های حفاری را با هر سرعتی امكان پذیر می سازد . گیربكس با همراه هرزگرد و لوله شستشو بر چرخش و گردش پا یا طراحی شده است . شفت اصلی به صورتی طراحی شده كه وزن معلق كننده اهرم بندی را به شفت اصلی منتقل شده نیاز به بندكشیدن بار در مسیر وزن اصلی را برطرف كرده است . و دارای یك IBOP در قسمت است كه با یك سلیندر هوا به كار می افتد و دارای عمل كننده دستی و راه دور است .

و یك سیستم متعادل كننده معكوس با توان هرزگردی برای مانع از رسیدن آسیب به اتصالات در مدت گردش را دارد .

و سیستم شامل یك وزنه متعادل كننده شاهكاری است .

مجموعه لوله گذار اجازه متصل شدن به بالابر را به حركت به جهت عقب و جلو را در مدت حفاری می دهد می تواند 360ْ بچرخد .

آچار ترك اجازه بستن و باز كردن لوله های حفاری را می دهد .






نوع مطلب : فناوریهای وابسته، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر